Tänk på tiden som går förlorad...

 
 
 
Tack. Tack för att någon ä n t l i g e n tagit tag och gjort små klipp av detta fenomen. Och att de spridit sig så pass bra i flera sociala medier.
Det är ju helt sinnesjukt hur världen förändrats p.g.a. alla sociala medier vi kan bli medlem på. Ja, vi hänger med bra och ser hur andra firar sina kalas, vad de gör en vanlig fredagskväll eller hur mycket de gått ner i vikt osv. men att sitta med näsan i luren hela tiden är ändå SÅ överdrivet!! Hallåå, vill man inte ta vara på tiden och det korta liv man ändå fått?! Så mycket tid går till spillo bara för att man ser ner i skärmen istället för att leva ut det man vill göra. Varför gnäller vi på att tiden går så fort när vi ändå inte tar vara på den i verkligheten istället för att leva genom telefonskärmen.
 
Det jag försöker framföra nu är inte att jag aldrig använder telefonen och kollar instagram/facebook för det gör jag, men det är oftast när jag inte har något annat för mig eller annars bara har tråkigt, (eller om jag vill ha kontakt med någon så blir det oftast genom facebook om de har det.) Det är ju bra tidsfördriv och så. Eller om man gör något kul så vill man ju gärna ladda upp en bild på det för att dela med sig till andra :) MEN om man sitter i en grupp t.ex. på 5 stycken(och alla sitter i sin egna värld..) eller är ute på restaurang eller liknande, då sätter jag gärna undan min telefon bara för att kunna vara social med de man är ute för att umgås med. Men då sitter ju istället alla andra med näsorna tryckta i telefonen så man börjar känna sig riktigt utanför..
 
 
Att fota och så med telefonen är väl sin sak, man får ju massa fina minnen sparade, men man kan ju ladda upp bilderna sen efteråt när festen är slut! (tänker mest på det andra klippet här ovan.)
 
Och dessa små som kommer till världen nu och växer upp med alla pekskärmar, hur kommer de se ut om 5-10 år?? Min egen kusin på snart 5 år är helt inne i touch-världen och det enda han pratar om är antingen surfplattan, någons telefon, datorn eller tv:n. Och det förstår man ju, tillochmed i BOLIBOMPA talar de ju massor om att barnen skall gå in på webben eller att man kan ladda ner appar till surfplattan osv. Det är ju därifrån barnen lär sig en hel del! Så man kan ju ändå inte hålla dem ifrån detta, men det är ändå så otroligt tråkigt att barn inte är ute och leker längre eller leker med bilar/dockor o.dyl. utan bara sitter med alla pekskärmar.. Snart behöver man väl inte lära sig skriva med penna i skolan längre, utan bara hur man skriver på datorn.
 
Men jag är inte emot detta på något vis alls, och jag kan ju inte klandra andra eftersom jag själv brukar sitta med telefonen, men tycker bara allt är så himla överdrivet med allt detta... 
 
TA ER EN TITT PÅ VIDEORNA, DE VISAR SÅÅ TYDLIGT HUR VÄRLDEN SER UT IDAG!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback