Första praodagen-Check.

Första praodagen är över. Men rolig var den. Då 'arbetsdagen' var slut, kom längtan redan till morgondagen.

Som sommarlov!

Kan egentligen säga att vi har sommarlov redan. Denhär veckan som kommer, består endast av prao och sedan sommarloooov♥
Ser verkligen fram emot denna vecka, eftersom jag skall vara på ett dagis och jag älskar att umgås med barn :)

-alla från weheartit.com-

Villa och grillning.

I fredags följde jag med Ellinor och Nathalie till E's villa. Vi hade det riktigt mysigt där med hennes mamma och systrar. Bl.a. så tog vi årets första dopp, med blålera som havsbotten. Freesh, men efter att ha bastat och tvättat bort all lera var vi som nya. Kameran hade jag nog med släpad, men... kamerabatteriet var urladdat och där finns ingen el. Riktigt synd faktiskt, hade sett framemot att fotografera där med systemisen, förra gången jag var dit hade jag bara lilla kameran.. I alla fall så återvände vi hem igen igår på förmiddagen. Längtar tills vi åker dit igen!

Igår var även riktigt härligt grillväder ute. Vi tog tillfälle i akt här hemma och startade grillen, och resultatet blev myyycket goda biffar ;)

Försenade bilder i massor.

Framöver kommer ni antagligen att se massor med fina bilder, men som tyvärr inte är riktigt färskt fotade när de väl kommer upp på bloggen.. Så blir det oftast eftersom jag aldrig orkar eller har tid att ladda upp dem på en gång. Helst skulle jag ju såklart ladda upp dem direkt, men det tar ju sin lilla tid att välja ut bilderna man vill visa, sen ska de redigeras och sedan ska det skrivas ett litet inlägg om dem.. Men bättre sent än aldrig, eller hur? ;)

För en vecka sedan var jag med mamma och pappa på legatos avslutningskonsert för jag skulle få mitt avgångsbetyg, eftersom jag har allt klart där nu. Jag fick även en ros och ett stipendie. Supernöjd!

Om facebook alltid funnits.

Hahahahahaahahah! Hittade detta på veckorevyns sida.
Iallafall jag fick mig ett gott skratt! :'D

(Syns kanske lite dåligt, var så liten text.. Men klicka på länken så går det att zooma in genom att trycka Ctrl och + på samma gång!)

Chillichill!

Märks tydligt nu att sommarlovet är nära. Idag var en riktig lat-skoldag. Två första timmarna hade vi A-tillval, husli. Efter det såg vi på musiklinjen i gymnasiets konsert, och sedan fick vi håltimme. Efter lunchrasten hade vi då klasskampen, vilken vi inte vann, men presterade bra ändå :)

Imorgon skall vi städa våra skåp, det brukar alltid tyda på sommar!
-weheartit-
Snaaart kommer riktiga foton som jag fotograferat upp..

Djurvakt!

Har sedan i söndags och tills idag agerat hund- och hästvakt! Det har gått riktigt bra, även fast jag med min ensamhetsrädsla sovit helt själv i huset.
Hade sista provet för årskurs 8 idag, geografi. Det gick sådär, kunde inte riktigt allt.. Men nu är det bara en massa chill lektioner kvar, bland dem klasskampen imorgon som jag missade förra året.
Och vi har även inlett sista skolveckan nu också, för nästa vecka är åttorna på prao, och resten av klasserna i skolan. Hehe!
Jag skall vara på ett dagis i närheten av mig.
-Weheartit-
Det har varit rena sommarvädret här nu i överraskande många dagar. Skönt nu då alla prov och läxor är över ;)

It's not just a rose. It's love.

Morsdag

Firade morsdag i söndags.
Började dagen med att göra morsdags-kort till mamma, farmor och mormor.
Åt god mat här hemma och senare på eftermiddagen åkte vi till mormor där även moster, Elin och Anton var :)
Busade på med denhär akrobaten♥
och kom på en rolig idé att fotografera Anton's leksaker

Cupcake-bakning!

Dethär sysslade jag på med i lördags.
Var hos syster och bakade cupcakes. Riktigt lyckade och goda blev dom!!
Vi "paketerade" även in hennes morsdags-present tills söndagen. En solstol, så bekväm att man skulle kunna sitta i den hela tiden..

Fashion

-weheartit-

Nej, mitt intresse för kläder har inte slocknat. Tvärtom har det tagit ny fart!♥

That's my reason...

Jo, alltså jag lever livet här hemma mest, men orkar aldrig knäppa igång datorn och redigera bilder att blogga med. That's my reason till varför jag inte bloggat så bra senaste tiden..

fotade lite när vi var vid vattnet igår.

Picknik med Emilia!

Är just nu hos my cousin Emilia. Vi har varit till en camping här i närheten och picknikat, mys! Sedan hade vi inte lust att åka tillbaka till henne direkt, utan åkte in till näsby och såg på Hockey och drack iste i en alltför vacker lägenhet.
Ett par bilder från campingen.

Nuvarande profilbilden!

Fotograf Michelle
Jag stavar det N-Ö-J-D!

Breakfast!

Börjar dagen med en god och nyttig frukost bestående av knäckebröd, müsli och limevatten!
Har skribalektion idag också, så åker snart dit.
Ha en trevlig dag! :)

Umeå 27-28.4.13 MOBILBILDER

Båtbiljetten dit. (Ignorera mitt plåster på tummen :P)
Drack varm choklad på båten. Tidsfördriv. Men gott var det!
Dethär är heelt seriöst det godaste jag ätit! Verkligen.. Döner Kyckling hette det, och vi åt det på någon liten och mysig restaurang. MUUMS!♥
↑Hotellfrukosten!♥↓

Umeå 27-28.4.13

Kl. 05.45 steg jag upp den 27.4 för att locka håret. Som vanligt då man är på väg på någon resa eller liknande är man pigg, oavsett hur tidigt man måste stiga upp! Då vi var klara med all packning och fixande och sådant åkte vi till Vasa och steg på bussen som åkte till Vasabåtarna. Mamma och jag klev ombord på båten och påbörjade vår 4 timmars sjöresa över till Umeå. Utan något att göra där blev det ganska tråkigt. Det finns liksom inget att göra där.
Vi fikade lite i alla fall och fick väl nog tiden att gå.
När vi var framme där överraskades vi av hur det var att stiga av båten. Det var att gå ner på bildäck, för i Umeå hade de inte hunnit bygga någon riktig "korridor" som passade ihop med båten. Vi kom i alla fall av båten och åkte med bussen in till stan. Gick på lite shopping först och checkade sedan in till hotellet.
Bytte om till lite andra kläder, gick och handlade lite till och sedan tillbaka till hotellet. Då började vi fixa oss för att sedan gå på Sarah Dawn Finer konserten. Det var världens bästa och magiska konsert jag någonsin varit på! Hon är så fantastisk, och har såå underbar röst!♥ Har inte haft någon riktig idol förut, men nu har jag en, verkligen! Så berättade hon även lite om sitt eget liv. Det var ganska omväxlande, med roliga och mindre roliga perioder. Fick riktigt tårar i ögonen av att få uppleva den fina konserten♥

Här hittade jag ett litet klipp på youtube som någon filmade just då. (Ganska häftigt att jag satt lite bakom just den som filmade detta :D)

En annan av låtarna hon sjöng, håll med om hur vacker den här är!

Då konserten var slut gick vi tillbaka till hotellet och såg på tv, åt chips och drack bubbel-isvatten :)

På söndagen då vi vaknade och hade ätit den godaste hotellfrukosten gick vi ut på en liten promenad. Jag behövde ju lite bilder av staden, som var så otroligt vacker!

Båtresan hem underhöll jag mig med att lyssna på musik och så vandrade vi runt lite på båten.

(fler bilder kommer i nästa inlägg)

Songpop

Spelar songpop på facebook mot mina klasskompisar just nu, haha!
Har egentligen elevhandledning men blev utan lärare, så vi får göra lite vad vi vill, sometimes life's great in school ;)

Var ju meningen att jag skulle skriva om vår resa till Umeå igår, men det blev en liten tragisk händelse på senkvällen..
Så kanske idag, eller då jag har tid.