Recept! - Stekt äpple med Kanel

Nu tänkte jag lägga in ett recept här.
Hittade det på
denna blogg
Närmare bestämt detta inlägg

Recept:

Jag tycker att det är kul att hitta på nyttiga och bra mellanmål så därför tänkte jag tipsa er om det här. Smakar som nygräddad äppelpaj och går att göra både som en efträtt serverat med vaniljsås och som ett nyttigt mellanmål :)

Gör så här:
Skala äpplena och skär i bitar. Om du vill kan du ha en klick smör i stekpannan men det behövs inte. Krydda med kanel, jag hade även kardemumma på eftersom de luktar så gott. Stek tills äpplena är gyllenbruna och har kvar lite tuggmotsånd. Klart, smaklig måltid!




Bilderna och texten är från hennes blogg. Kika in där! ;)

Ska gå och testa detta nu. Har inte provat det förut, men lät gott gjorde det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback