Umeå 27-28.4.13

Kl. 05.45 steg jag upp den 27.4 för att locka håret. Som vanligt då man är på väg på någon resa eller liknande är man pigg, oavsett hur tidigt man måste stiga upp! Då vi var klara med all packning och fixande och sådant åkte vi till Vasa och steg på bussen som åkte till Vasabåtarna. Mamma och jag klev ombord på båten och påbörjade vår 4 timmars sjöresa över till Umeå. Utan något att göra där blev det ganska tråkigt. Det finns liksom inget att göra där.
Vi fikade lite i alla fall och fick väl nog tiden att gå.
När vi var framme där överraskades vi av hur det var att stiga av båten. Det var att gå ner på bildäck, för i Umeå hade de inte hunnit bygga någon riktig "korridor" som passade ihop med båten. Vi kom i alla fall av båten och åkte med bussen in till stan. Gick på lite shopping först och checkade sedan in till hotellet.
Bytte om till lite andra kläder, gick och handlade lite till och sedan tillbaka till hotellet. Då började vi fixa oss för att sedan gå på Sarah Dawn Finer konserten. Det var världens bästa och magiska konsert jag någonsin varit på! Hon är så fantastisk, och har såå underbar röst!♥ Har inte haft någon riktig idol förut, men nu har jag en, verkligen! Så berättade hon även lite om sitt eget liv. Det var ganska omväxlande, med roliga och mindre roliga perioder. Fick riktigt tårar i ögonen av att få uppleva den fina konserten♥
 
Här hittade jag ett litet klipp på youtube som någon filmade just då. (Ganska häftigt att jag satt lite bakom just den som filmade detta :D)
 
En annan av låtarna hon sjöng, håll med om hur vacker den här är!
 
Då konserten var slut gick vi tillbaka till hotellet och såg på tv, åt chips och drack bubbel-isvatten :)
 
På söndagen då vi vaknade och hade ätit den godaste hotellfrukosten gick vi ut på en liten promenad. Jag behövde ju lite bilder av staden, som var så otroligt vacker!
 
Båtresan hem underhöll jag mig med att lyssna på musik och så vandrade vi runt lite på båten.
 
(fler bilder kommer i nästa inlägg)
 
 

Kommentarer
syyster säger:

jag å vill... :D

2013-05-09 | 20:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback