Mugcake!

Har prövat mig på min alldeles första mugcake. Detta är något som är väldigt trendigt just nu, och många träningsbloggar gör dessa. Tänkte att det skulle vara kul att prova, och det var en rolig upplevelse! Kan inte säga att det var supergod, men iallafall värt ett till försök. Jag tror att det med lite experimentering och olika smaker kan bli riktigt gott. 
 
I min mugcake fanns:
Havregryn
Kokosflingor
Bakpulver
Vaniljsocker(bara lite, egentligen ska man ha vaniljpulver)
Ägg
Honung med jordgubbssmak
Blåbär&Hallon

Skrev inga exakta mått eftersom jag bara gjorde lite efter hand, som jag tyckte smakade och såg bäst ut. Mixade lite snabbt ihop med stavmixen och sedan in i micron i en mugg ett par minuter. (Man måste följa med lite och se hur lång tid man måste ha den i micron, jag hade min lite för länge så den blev "gummi"-aktig)
På toppen hade jag naturell yoghurt med kokosflingor och blåbär.
 
Enkelt frukost/mellanmål/kvällsmåls-tips till er som vill testa.
Man blir mätt av det kan jag lugnt säga! 
 
Idén kom då jag var inne och läste Josefine's super intressanta blogg

Kommentarer
Linnéa Alpsten säger:

Åh vad gott det ser ut :D

2013-11-07 | 11:48:49
Bloggadress: http://linneaalpsten.blogg.se/
Malin Aurora säger:

Åh mums!

2013-11-09 | 12:11:42
Bloggadress: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback