Röda shellac-naglar.

Ber om ursäkt för en dålig och mörk bild, och dessutom ger den inte färgen sin rättvisa, men de är helt blodröda i verkligheten! Supertjusiga.
Då jag var på prao på frisersalongen förra veckan så testade jag på att göra shellac naglar på mig själv. Detta var då på fredagen(för en vecka sedan) och de är snygga ännu! Inte det minsta "nötta" har de blivit sedan dess. Hemligheten bakom det då? Jo, shellac naglar gör man genom att man gör flera lager i olika steg och sedan har lacket att härda efter varje lager. Sedan putsar man med etanol över och då blir ytan hård och ingen skråma eller risk att lacket ska bli förstört under processen! Dessutom ska detta hållas ungefär såhär i 4 veckor. Perfekt för mig som annars inte har tid längre att måla naglarna så ofta som jag skulle vilja :) Nu kan jag ha detta på i flera veckor utan att det börjar se slarvigt ut då det blir slitet. Det är tack vare härdandet som lacket håller så länge. Och härdandet sker i en liten "maskin" med uv-lampor. Vill ha ett sånt set här hemma också, men det är ganska så rejält dyrt.. Som allt annat som är det minsta bra förstås.. Läs mer på google om shellac om ni är intresserade! 

Kommentarer
Stephanie säger:

Shellack är väldigt smidigt om man inte vill måla naglarna så ofta :)

2014-03-16 | 14:20:00
Bloggadress: http://her.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback